Ugrás a fő tartalomra

Mit kerüljünk el zuhanyzás közben?

A napi rutin része, hogy reggel vagy este, esetleg mindkét napszakban zuhanyzunk. A tisztálkodásunk ezen formája olyan veszélyeket is hord magában, amire nem is gondolánk. Miket kerüljünk el zuhanyzás közben? 



A zuhanyrózsát nem tudjuk elégszer takarítani!

Nap, mint nap használjuk a zuhanyrózsát, ha többen is vagyunk a családban, akkor naponta ez akár 5 alkalmat is jelenthet. Így egy év alatt akár 2000-szer is használhatjuk a zuhanyrózsát. Ennyi idő és használat alatt nagyon sok baktérium megtelepszik a zuhanyrózsán. Ezek a kórokozók a bőrünkre vagy a levegővel a légutainkba jutva akár komolyabb fertőzések kialakulásához is vezethetnek. Persze megpróbálhatjuk letakarítani, de sajnos nincs olyan tisztítószer, ami 100%-osan elpusztítaná a kórokozókat, ezért időről-időre ajánlott a zuhanyrózsa cseréje! 


Hihetetlen, de évről-évre egyre több a zuhanybaleset, ami sokszor azért következik be, mert nincsenek kapaszkodók felszerelve, továbbá nincs csúszásgátló szőnyeg a zuhanytálcában és sokszor elcsúsznak az emberek. A balesetek egy része a zuhany alatt történt szeretkezésnek is az oka. Ezért ajánlott zuhanyszőnyeget és kapaszkodókat felszerelni a zuhanykabinba, hogy elkerüljük ezeket a baleseteket.


A szivacsokon és egyéb zuhanyzási kellékeken az elhalt hámsejtjeink is rajta vannak, melyen előszeretettel telepednek meg a baktériumok és gombák, ezért ajánlott ezen kellékeket rendszeresen cserélni, hogy elkerüljük az akár komolyabb fertőzéseket is. 


Egy utolsó tipp a pihentető alvás érdekében. Ajánlott, hogy lefekvés előtti zuhanyzás gyors és langyos legyen, mert ha túl forró zuhanyt veszünk lefekvés előtt, az megemeli a maghőmérsékletünket és nehezebben alszunk el, bezavarhat az alvási ciklusunkba.